21 Aralık 2010 Salı

İlk Annelikler Bunlar..

Kadınların annelik duyguları biyolojik ve içten gelen, erkeklerin babalık duyguları ise öğrenilerek kazanılan bir yetidir, derler. Bence anneliğin öğrenilen kısmı biyolojik olarak getirdiğimizden çok daha fazla…

Bebeğimin doğumu, onu ilk kez kucağıma alışım, emzirişim gerçekten tarifsiz bir annelik hissi yaşatıyor.  Ama aşı oluşu da bunlar kadar önemli benim için; babası aşı yaptırmak için odaya girdi, aşılarını yaptılar ve tabii ki Zynp Hnn’nin ağlama sesi! Sonra ben aldım hemen göz göze geldik kızımla, bağrıma bastım, emzirdim ve sustu ama acısı ve korkusu yineliyor olacak ki tekrar içli içli ağlıyor, sonra susuyor. O an benim için önemliydi; “Evet Zynp Hnn’nin annesi benim ve yaşadığı diğer sıkıntılarda da onu böyle bağrıma basmalıyım.” dedim. 


Şimdi hasta. başında bekliyorum, terledi mi, ateşi mi çıktı, burnu mu tıkalı??  tekrar tekrar “anneyim” diyorum ve öğreniyorum anneliği… zeynep mi . o uykusunda da sayıklıyor, anladığım kadarıyla "ondigo ondigo bıgıdı " diyor:) 

1 yorum:

ankebut_dr dedi ki...

geçmiş olsun güzel yeğenim. noldu yıne mi hapşuruyosun? bakamıyorlar sana bılıyorum. neyse çabuk iyileş fıstık üzme bizi...

En Son İki Kızım Vardı!

Kalıcılık için "kalem" şart. Ertelediklerimin yarısı uçup gidiyor. Ara verdikten sonra yeniden yazmak heyecanlı ve garip. Ar...