4 Ocak 2012 Çarşamba

O MENİMM

Bir buçuk yaşıyla başlayan ve şu sıralar 22 aylık olan sincabı fazlasıyla sarmış olan "benlik" oluşturma kaygısı...
Ben mutfaktayım, kızımsa içeride. Yanıma geliyor;
-Annee, o benim yapıyo vermiyo!

Kim neyi vermiyor diye içeri gidiyorum ve olayı anlıyorum:
Yeşil kapaklı kavanozun kapağını, beyaz kapaklı kavanoz vermiyormuş. Kapakları yanlış takmış ve tekrar çıkartamamış. Onun bunu anlatma şekli ise böyle; kavanoz o benim yapıp diğerinin kapağını vermiyormuş!:))

.................

* "Anne makarna yaptım BMEN!" , "Baba su istiyom BMEN!" , "O  BMenimmm!!" 

* Bir anlık dalgınlıkla terliklerini ben çıkardıysam, büyük bir kızgınlıkla söylene söylene tekrar giyip, kendi çıkarıyor, sonra da tafrayla dönüp "Çıkattım bmen!" diyor!

* Hele de aynı yaş dönemindeki çocuklarla tam bir kaos yaşanıyor. Bazı çocuklarda farklı bir şey görüyor olacak ki (genelde gördüğü şey onunla inatlaşmayıp, elindeki nesnenin kendisine ait olduğunu kabul edenler!:) hangilerini karşı tarafa vereceğini belirledikten sonra, oyuncaklarını paylaşıyor ve güzelce oynuyorlar.

* Kendine ait olduğu kabul ettirilen nesne, hemen yere atılıyor ve diğerlerine yöneliniyor!:)

Bu durum bazen çok eğlenceli bazense çok zorlayıcı olabiliyor. Fakat bilinmesi gereken bunu yapan çocuğun bencil yada cimri falan olmadığı. Aksine sağlıklı bir gelişim gösterdiği...

Bu yaşa kadar anneye bağımlı olan çocuk artık bağımsız olmaya başlıyor. Çocuk kendine ait şeyleri sahiplenerek kendilik algısını oluşturacak ki sonra diğer insanları kabul etsin.
Önce sahiplenmeyi sonra paylaşmayı öğreniyor.

Ne zamana kadar peki?! Bir çok kazanımın tamamlandığı -ortalama- 4 yaşına kadar. Çocuğun kişisel gelişimine göre, bu yaşlara kadar, oyuncağını vermeyen çocuğa kızarken biraz daha düşünmek lazım... Hiç bir şeyini sahiplenmeyen, paylaşımcı(!) olan çocuk her zaman iyi değildir...


Hiç yorum yok:

En Son İki Kızım Vardı!

Kalıcılık için "kalem" şart. Ertelediklerimin yarısı uçup gidiyor. Ara verdikten sonra yeniden yazmak heyecanlı ve garip. Ar...