19 Şubat 2012 Pazar

HACC: üç nokta...

HACC.
Yaşanmadan anlatılamayacak bir hal.
Yaşadıktan sonra da konuşarak anlatamayacağın bir hal.
(Neden yazıyorsun derseniz; bir çaba işte, "anlatmazsam duramam" dedirten bir duygu...)

Gördüm ve yaşadım ki; herkes kendi payına düşeni alıyor oradan. Ve hiç bir anlatan tarif edememiş orayı, bana... Çok farklıymış... Hacc da umreden daha farklıymış...

Hiç bir yerde oradaki gibi namaz kılamayacağım.
Burada böylece kalayım, namaz hiç bitmesin, yüreğimin yangını damla damla aksın gözümden...

2011 Hacc Dönemi;
Ben, sevgili, Zynp Hnn'miz, doğmamış emanetimiz ve kayınvalidem...
Görünür de dört toplam da beş kişiydik.
Diğer insanlardan farklı olarak küçük bir çocuk (bebek diyebiliriz sanırım, 20 aylık) ve doğmamış bir emanetle çıkıyoruz bu yola...
Haliyle paylaştıkça çoğalan mutluluk ve huzur, "cefa çekmeden sefa sürülmez" bağlamında da bir takım zorluklar oldu.

Yazdıkça düşünüyorum, düşündükçe anlıyorum ki; Hacc 'o an'la bitmiyor, ömür boyu sürmek üzere yeni başlıyor...



5 yorum:

Haydi mutfağa dedi ki...

maşallah
Rabbim kabul etsin, bizlere de nasip etsin
,
sanki siz değil de ben yazıyorum :) tevafuk

biz de 4. kere hacc kayıdımız yenilettik. kızımız zeynep şu an 25 aylık, bu sene çıkarsa 30 aylık olacak kayınvalidemle gideceğiz.

aileBiz dedi ki...

Yorumunuzu okurken bende şaşırdım, bu kadar olur, tevaffuk...
Bize de 4. yazılışımızda çıktı. Bana sorarsanız 30 aylık bir çocukla gitmek 20 aylık bir çocukla gitmekten daha kolay olur... Haberinizi bekliyorum, inşaAllah hayırla nasip olur...

Adsız dedi ki...

Hacc'dayken tuttugunuz notlati bulamadim, eklediniz mi? Ozellikle kucuk cocukla hacca gitmis olmaniz hasebi ile tecrubelerinizi paylasabilir misiniz? Biz de 2.5 yasindaki kizimizla gitmeyi arzu ediyoruz ama cok tereddutteyiz. Tesekkurler

aileBiz dedi ki...

Hacc'dayken tuttuğum notlar ajandam da fakat henüz buraya ekleyemedim. Şu an hastanedeyim, içimde 3 aylıkken beraber Hacc'a gittiğim kuzum doğdu bir kaç saat evvel...

Notlarımı dijital ortama ne zaman ekleyebilirim iki kuzuyla bilmiyorum
-ama-
kısaca söyleyeyim, ben gittiğimde 3 aylık hamile ve 199 aylık kızını emziren bir anneydim. Fiziksel olarak yüküm çoktu. Ve sizin kızınızdan daha küçüktü kızım -ki bana sorarsanız 2.5 yaşında çocukla gitmek daha kolay, iletişim kurma ve haliyle uyum sağlama beceresi daha bir artmış oluyor.

Kızım Kabe'yi çok çok sevdi. 21 gün gittik, ilk 10 gün ve son 10 gün çok farklıydı. Sebebi; hasta olması. Engellemek oldukça güç, hem çocuklar çok ilgi çekiyo hemde o kadar insan arasında hasta olmayan yok, gerçekten bizim etrafımızda yoktu!

Ama ben hasta olmasından dolayı zorluklarına rağmen kesinlikle tavsiye ederim.

Tedbir olarak yapabileceğiniz her şeyi yapın. Yanınıza mutlaka antibiotik, aeş düşürücü vb. ilaçlarını alın. Orada çocuklar için ilaç bulmak zor oluyo...


Güzelliklerini yazsam bitiremem, şimdi bu kadar uzun zamanım yok maalesef :) En kısa zamanda yazarım inşaAllah; Kabe'nin avlusunda çocuğunuzun oynamasının, sizinle beraber tavaf etmesinin, otelde uyanır uyanmaz, Kabe'ye gidelim demesinin, orada ezan okunur okunmaz "başlıyoor" diyerek namaza başlamasının.... eşsizliğini bir ara yazacağım inşaAllah :)

Yine de bayaa yazmışım, hatırlamak çok iyi geldi...

Adsız dedi ki...

Hayirli olsun, Allah hayirli bir evlat eyler insallah.

Bu haldeyken cevap yazdiginiz icin cok tesekkurler.