7 Mayıs 2012 Pazartesi

Kanguru ve İnsan



Çokca belgesel izleyince bir çok şeyi biliyorum sanıyordum ama kanguruların yavruları ile ilgili bir şeyi yeni gördüm!


     Kanguru yavruları çok çok küçükken doğup (2 cm boyunda, 1 gram ağırlığında) 
     gelişimini annesinin cebinde tamamlıyor! Daha parmak kadar yokken doğup
     annesinin cebine (kendine göre çok uzun bir yolculuk sonrası) giriyor, orada göbek
     bağından değil, meme ucu benzeri yoldan besleniyor ve büyüyor. Sonra yavru, 
     yeni doğmuş bir kanguru olarak çıkıyor karşımıza.

Bir kanguru rahminde bir tane, kesesinde bir tane, yanında bir tane olmak üzere üç yavru ile dolaşabiliyormuş...

Önce bu durum çok ilginç geldi. (Halen de ilginç tabii ama daha ilginç olanları farkettirdi.)...
Nasıl yani bir cenin dışarı o halde çıkıyor ve büyüyor dedim, ama sonra düşündüm ki bir canlının içinde büyüyüp de hoop diye bir insan şeklinde doğması çok daha ilginççç!
Midemin bağırsağımın yanında, ne ara geldin de nasıl benim hiç bir müdahelem olmadan büyüyorsun da bir zaman sonra tam da bir insan halinde -gökten iner gibi !- geliyorsun, tam da hayatın ortasına...

Evet evet ilk anda farklı olan daha ilginç gelse de bence bir yavrunun içinde büyümesi dışarda büyümesinden daha ilginç kesinlikle...


Çok görüyoruz diye normalleşmeli mi?! Sanırım vahyin ilk sözü olan "OKU"* kitap okumayı değil hayatı okumayı kasdediyor...


*Alak Suresi / 1.ayet

2 yorum:

NasılAnne dedi ki...

aslında hep çocuk gibi olmalı insan, herşeye hayret etmeli.. bir kuşun gökte uçabildiğine, bir balığın suda yüzebildiğine.. büyüdükçe hayretimizi kaybediyoruz sanki...

aileBiz dedi ki...

Çok haklısınız.
Hayret ettiğimiz şeyler nasıl da değişiyor ama!...

En Son İki Kızım Vardı!

Kalıcılık için "kalem" şart. Ertelediklerimin yarısı uçup gidiyor. Ara verdikten sonra yeniden yazmak heyecanlı ve garip. Ar...