18 Ağustos 2020 Salı

Oyuncaklar

Oyuncaklar ve çocuk kitapları 🧩📚

Çocuğum olmasa bile eminim evimde bunlara yer olurdu. (Sanırım hayvanları da 'kesin olur'a ekleyebiliriz:))

Ama çok geniş bir yelpaze var ve her şeyi almak hem mümkün değil, hem de bence gerekli değil ✨

Ben biraz daha zaman ve mekân sınırını aşan oyuncakları seviyorum ♥️ Torun torbaya bile kalabilir. Bu tarzın çocuklarda da bir bilinç oluşturduğunu düşünüyorum. Diğer türlü oyuncaklardan da var tâbi ama hani bunlar hep bir adım önde 👍🏻

10 fotoğraf sınırı var, ondan sebep fikir olsun diye bir kaç şey ekledim, çoğunlukla hikaye kısmında bizim çocukların sessiz, sakin, pür dikkat oynadıkları bunlar 😅🤗

1️⃣2️⃣3️⃣ Numaralı resimler tabi ki LEGOlar :) en küçük, orta ve büyük boyları.. Her ama her şeye dönüştürülebilir; at, yemek, araba, insan, robot.. .

Orta ve büyük boyları bulmak daha kolay. Küçük boy da; bu oyuncağa ismini veren orijinalleri biraz pahalı ama bütçeye göre olanları da var. Bizdekilerin üçte biri benim çocukluğumdan lego marka (o zamanlar gazeteler falan da verirdi:)), üçte biri Bim'den, üçte bir de Pilsan'ın yani bulduğum yerde uyumlu parçalardan alıyorum. ⠀⠀

4️⃣ numaralı resim de HAMA tipi boncuklar var, bir yıldır bizimleler ve üretmeye çok açık, dikkat toparlama, konsantrasyon, ince motor kasları çalıştırma vb çok da faydalı olduğunu düşünüyorum.🌠 Minik boncukları kartelalara dizerek desenler figürler oluşturuyorsunuz. Bunları da internet sitelerinden bana uygun gelenleri alıyorum.

5️⃣ Numara da AHŞAP PARÇALAR var. Yıllar içinde biriken. Bir kısmı Ikea'dan bir kısmı pazarlardan bir kısmı da doğadan toplanan parçalar.🌲

6️⃣ Tiktak adında bir oyuncak, başka türlü şekilleri var, bizim evde bunlar çok işe yarıyor. Parça sayısı arttıkça ürettikleri şeyler de artıyor. Farklı şekiller deki yapı oyuncakları da aynı üretkenliği sağlayacaktır. Uzun çubuklar, mıknatıslı hâlleri.. 🧩

7️⃣ Yine iç içe geçen yapı oyuncaklarından, bunlar ilk önce içinde çıkan kağıttaki modellere göre denenip sonra her türlü şey için kullanılan tipler 😅 Ki bence böyle olmalı

8️⃣ Çivili oyuncak, bunun da farklı tarzları var, bizkm evin sevilenlerinden ✨

9️⃣ Bunlar bir abaküsün boncuklarıydı, kocamanlar. Bir ipe dizilip yılan da olabilir, elma da :) 

1️⃣🅾️ Bunlar biraz daha farklı bir şey, 'polimer kil' deniyor. Oyun hamurundan daha sert bir kıvamı var, ısıdan başka bir şeyle sertleşmiyor(hava vb ile kurumuyor). Oyunlarında gerek olan karakterleri, eşyaları yapabilsinler diye almıştım. İlk deneme için fena sayılmaz sanki :)

https://www.instagram.com/p/CBQbRC9nyQI/?igshid=1mnq7b955qg33

Hiç yorum yok:

Gündemimiz; Hayatımız

  Gündemimiz ne ise, hayatımız da ona dönüşüyor... 🍃 Buna psikoloji de 'algıda seçicilik' de diyoruz. Konuştuğumuz, düşündüğümüz, i...