21 Ocak 2019 Pazartesi

Doğu Ekspresi Yolculuğu, Altı Çocuklu

- Doğu Ekspresi'ne bilet alayım diyorum?
- Çok güzel olur.

Diğer seyahatlerimiz gibi, yine böyle başlayan bir yolculuk...

Yolculuk Öncesi

Öncelikle biletleri almak gerekiyor. Biz içinde dört yatak bulunan örtülü kuşetli vagonu tercih ettik. Bunun dışında içinde iki yatak bulunan vagonlarda var. Altı çocuk, iki yetişkin bu vagonda seyahat ettik. İki ayrı oda alabilirdik ancak bu kez ayrı kalmış olacaktık. Paylaşmak güzeldir mantığıyla yatakları paylaştık :)

Bilet bulmak zor olmadı, sanırım manzaranın kara büründüğü şu sıralar zor olabilir. Ancak çocuklu yolculuk yapacaklara bizim gittiğimiz tarihler olan Kasım'ın ilk haftasını tavsiye ederim, ya da ilkbahara doğru... Manzara açısından da şahsen sonbaharın eşsiz hali daha ilgi çekiciydi. Hem böylece Kars'a indiğinizde şehri çocuklarla yürüyerek gezme güzelliği de oldu. Çocuklar biraz büyüyünce karda da gideriz inş.

Biletleri aldıktan sonra valiz hazırlamak gerekiyor tabi :) Biz iki çekçekli orta boy valiz, bir sırt çantası ve bir bebek arabası olmak üzere dört parçayla gittik.Valizlerin birinde kıyafetler, birinde yiyecekler, sırt çantasında ise kitap, kalem, oyun vb. vardı. Trende koltukların altında ve üst tarafta çantalar için yer var. Yiyecek olarak yanımıza börek ve dolma, meyve, tarhana, sucuk, çerez, kraker, küçük bir su ısıtıcı, bitki çayları ve kahve aldık. Trende yemek satılıyor, uçaktaki gibi pişmiş yemekler ısıtılıp veriliyor. Giderken yanımızdaki yemekler fazlasıyla yetti ama dönerken oradaki yemekleri denedik. Biz yediğimizde çok çeşit kalmamıştı ama yediklerimiz güzeldi. Fiyatları da ortalama denilebilir. Odaların içinde priz olduğundan su ısıtıcısı, şarj vs. elektrikli eşyaları kullanmak mümkün. Yalnız tek priz olduğundan yanınızda üçlü priz aparatı getirirseniz aynı anda elektriğe ihtiyaç duyduğunuzda büyük kolaylık olur.

Çocukla yolculuğa çıkanlar için yemek ve su kadar önemli olan defter kitap çantası :)
İçine her birinin ilgisini çekecek bir kaç kitap, Bilim Çocuk, Meraklı Minik, Bilge Çocuk gibi dergilerden çıkan oyunlar (taşıması pratik), defter,kalem ve oyun hamuru koydum. Ve tüm bunları trende kullanırken içine koyduğumuz, çok kolaylık sağlayan bir düzenleyici aldım. Yanımıza tablette almıştık aslında ama araba da unuttuk, neyse ki biz trene binebildik! :)

Üçüncü çanta olan elbise çantasında ise her bir bireye iki takım yedek koydum. Kolaylık olması için herkesin eşyasını ayrı bir poşete koyuyorum. Özellikle kalabalık aileler için işleri gerçekten kolaylaştıran bir yöntem.

Öncesinde böyle işte; biletleri alıp, yemek, elbise ve kitap çantası olmak üzere üç çanta hazırlayıp heyecanlanmaya başlıyoruz! :)

Yolculuk

Çocuklarla çıkacağınız en keyifli ve kolay yolculuk diyebilirim. Yolculuğumsu bir şey! Uyuyorsunuz, yemek yiyorsunuz, yürüyüp geliyorsunuz... Bir yaşam şekli sanki... Vardığınız yerin pek önemi yok...

Neyse devam edeyim :) Biz Kayseri'den dahil olduk Doğu Ekspresi'ne. Kayseri- Kars arasını 19 saatte gittik. Kayseri'ye kadar şahsi arabamızla gittik, giderken de yol üstünde gezerek gittik.

Tren Kayseri'den gece kalkıyor. Bizde belli bir saatte kadar gezdik ama tren gece yarısı, Kayseri Garı da tadilatta, geçici bekleme yeri de soğuk. Madem öyle arabada uyuyalım biraz! Uyumadan önce de görevlilere elli kere rötar var mı? kaç dakika? diye soralım onlarda bize bir saat desin! Bizde ona göre saati kurup arabaya geçelim. Arabayı da garın ön kısmında bir yere park ettik. Ama tren 1 saat değil 30 dakika rötar yapsın! Biz trenin düdük sesine uyanıp jet hızıyla (ben hala nasıl yetiştiğimize inanamıyorum) çocukları kaldırıp trene koşturalım! trenin önümüze çıkan ilk kapısından binelim! Eşimin şarj aleti falan arabada kaldı ama çocukları tam sayı toplayabildik! :) Trene yetişemeseydik anlatması bu kadar heyecanlı olur muydu bilmiyorum ama yolculuğa renk kattı tabi! :)

Artık trendeyiz <3
Yol boyunca biraz oyun, biraz uyku, biraz müzik, biraz yemek, biraz sohbet muhabbet, biraz çay kahve, bolca hayret derken 8 başımıza 19 saat apayrı aktı zaman... Her ne kadar oldukça bir arada olan bir aile olsak da küçük bir odada dip dibe olmak ayrı bir deneyimdi.

Odalar gayet sıcak, yatak ve örtüler gayet temizdi. Her zaman öyle mi bilmiyorum ama gidişte ve dönüşte tuvaletler temizdi, su ve peçete vardı.

Kars'tayız

Tren Kars'a akşam sekizde vardı. Polisevi'nde yer ayırtmıştık, trenden inince bir iki km. mesafede. Bizim kanı deli akanlar :) taksiye binmeyip yürümeyi istediler. Güzelde oldu. Valizleri çeke çeke kalacağımız yere gittik.

Sabah erken kalkıp Kars'ı gezmeye başladık. Zaten ertesi gün sabah dönüş treni ile döneceğimizden gezmek için bir günümüz vardı. Çocuklar çok yorulursa zayıf düşüp hasta olma ihtimalleri artacağından hiç riske atmadan bu gelişimizde beklentimizi azaltıp yalnızca merkezi gezmeye karar  verdik. Daha önce göremediğimiz bir şehir olduğu için her yer farklı ve gezilesi geliyor zaten.  Bir daha ki gelişimize daha uzun kalıp daha çok gezeriz inş.

Yolculuklarda klasik kahvaltı yerine çorba gibi sıcak şeyleri tercih ediyoruz. Çocuklara daha iyi geliyor, tavsiye edebilirim.

Kahvaltı ettikten sonra orjinal lavaş yapan bir yer gördük. Tadı da çok güzel. Zaten buraya gelenler yanına da Kars'ın meşhur kaşarından alıp yiyorlar hatta yolluk yapıyorlarmış. Bizde peyniri ekmeği alınca çay içecek bir yer aradık, ki zaten çay içmek için en doğru şehirlerden biri Kars'mış. Her yer çaycı. İlk gittiğimiz yerde bardak bardak içsek de sonra işi öğrendik ve demlik demlik içmeye başladık! :) Biz gittiğimizde 'kaz' yeme mevsimi değilmiş, kar yağmalıymış. Yemek olarak döner yedik ve çok beğendik, eti lezzetliydi. Sonra bir daha çay faslı tabi :) Böyle böyle kısa molalarla şehir merkezini, çocuklarla yürüyerek dolaştık. Kasım ayı ikizlerin ayı olduğundan bir ara doğum günleri için pasta bile yedik! :)

Çayıyla, kazıyla, pastasıyla, camisiyle, insanıyla... güzel bir şehirmiş Kars. Biz çok sevdik, çok şükür görmek şahit olmak nasip oldu. "Kars'ta gezilecek yerler yazarak" detaylı bilgi edinebilirsiniz. Detaylarıyla yazan çok blog var.

Geze geze tekrar akşam oldu, uyuduk, sabah erkenden trenle dönüş yolculuğumuz başladı. Yine 19 saatlik tren yolculuğu ile Kayser'ye ulaştık.

Hani o süslü, ışıklı romantik vagonlardan olamadık tam olarak ama bir ara mumumuzu yakamasak da eşimle baş başa bir kahve bile içtik! Bir ara altı çocuğum ve eşim uyurken uzun uzun etrafı izleyip derinlere bile daldım hatta! :)) Kısaca tavsiye edilesi çok hoş bir deneyimdi. Kar da Kars'ta değil yanı başımızdaymış, dönünce gördük! :)